Hier aan de kust de Britse kust... - Reisverslag uit Jarrow, Verenigd Koninkrijk van Joost Boven - WaarBenJij.nu Hier aan de kust de Britse kust... - Reisverslag uit Jarrow, Verenigd Koninkrijk van Joost Boven - WaarBenJij.nu

Hier aan de kust de Britse kust...

Blijf op de hoogte en volg Joost

26 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Jarrow

The Little Haven Hotel

Een dromen die uitkomt, nouja bijna uitkomt, want ondanks dat het hotel uitzicht op zee heeft mis de palmbomen. In Cambodja was de droom ook al eens bijna waarheid geworden, helaas had het hotel toen geen glas in de ramen en lagen we op een matrasje op de vloer waardoor het toch niet helemaal in het plaatje paste.
Het was wel even gek, op vrijdagavond vanuit Würzburg thuis komen en maandag voor zonsopkomst weer in de auto zitten naar Schiphol, op naar Jarrow. Ik had er nog nooit van gehoord maar gelukkig hielp GoogleMaps mij trouw en wees het een dorpje naast Newcastle aan. Opnieuw een 4-daags bezoek aan een terminal en opnieuw een wedstrijd van het Nederlands elftal volgen in een buurland van ons.
Tsja normaal gesproken zal ik niet snel schrijven over voetbal, maar zulke groepswedstrijden doen het oranje bloed toch een stukje sneller stromen. Echter voor Nederland-Chili hadden we niet echt een toplocatie gevonden om vol passie de wedstrijd te kijken. Om toch een beetje van de Engelse voetbalsfeer mee te pakken zijn we de volgende dag met de gehele terminal naar een Sportcafé geweest aan de voet van het beroemde stadion van Newcastle United. Engeland speelde voor spek-en-bonen want was al uitgeschakeld en de coach had 9 van zijn spelers gewisseld. Desondanks zat de sfeer er goed in, maar dat kwam meer door de bardames. Aan het eind van een vruchteloze wedstrijd zijn we mijn zijn alle vertrokken naar ChinaTown om naar te dineren.
Een geslaagde avond en leuk om betrokken te worden met een ‘groepsactiviteit’ van een terminal op moment dat je op bezoek bent, je leert mensen dat toch best van een andere kant kennen.
Roadtrip
Om toch ook nog te genieten van de prachtige omgeving heb ik op de laatste avond Andries afgezet bij een kennis van hem waarmee die ging wielrennen in de buurt en ben ik zelf verder gereden naar de kust om een prachtige roadtrip te maken. Waar we in Nederland vaak enkel bij een stukje boulevard aan de kust kunnen rijden kan dat hier constant dankzij de rotskust waar je bovenop rijdt. Op vele plekken zijn de verdediging werken nog goed zichtbaar, sommige uit de tweede wereld oorlog en ander van vele eeuwen terug.
Deze omgeving is er zeker een om nog een terug te gaan, maar zal dan wel mijn eigen risico bij de huurauto afkopen want dat links rijden blijft gevaarlijk.