Wurzburg - Reisverslag uit Würzburg, Duitsland van Joost Boven - WaarBenJij.nu Wurzburg - Reisverslag uit Würzburg, Duitsland van Joost Boven - WaarBenJij.nu

Wurzburg

Blijf op de hoogte en volg Joost

22 Juni 2014 | Duitsland, Würzburg

Alweer de vijfde site die we bezoeken voor het AIM EDMS project. * We zijn er sinds maandagavond en alles loopt op de spreekwoordelijke rolletjes. Het werk op de site is, zoals gebruikelijk, niet heel boeiend. De charmes van dit project zitten in de reizen en in de avondjes. Lekker even er tussenuit, nieuwe plaatsen leren kennen. Hoogtepunt in Wurzburg; de woensdagavond Nederland-Australie. Eerste rank op het terras zitten, kijken met heerlijk weer, biertje, eten hoe Nederland gedurende een geweldig spannende wedstrijd uiteindelijk weet te winnen.
Wurzburg, het is geen grote stad, maar de term dorp ook al eeuwen geleden ontgroeid. Gelegen aan de Meine in een heuvelachtig gebied met aan de rand van de stad enkele sprookjesachtige gebouwen die ’s nachts worden uitgelicht. Andries(mijn collega) heeft zijn hart al verpand aan Wurzburg en heeft het meerdere keren over het verhuizen naar deze streek, maar bij mij kriebelt het ook wel maar dan meer voor een lekkere ontspannende vakantie.
Terwijl ik dit type zitten we in de auto, bezig met de reis van 5,5 uur terug richting Den Haag. Het lukt ons helaas niet om de muziek van gisteravond weer uit de speakers te laten galmen. Toen was er namelijk aan de overkant van de Meine aan de oever een klein festivalletje waarbij enkele leuke bandjes speelde. Mix van Rap, Rock en Reggae gaf het een speciale sfeer. Ook toen ik eenmaal op bed lag in het hotel ging de muziek door en kon ik heerlijk in slaap worden gezongen met teksten waarvan ik vaak maar klein deel verstond, maar een zinnetje staat me nog bij: “Alle menschen seine verliebt”